Wednesday, August 02, 2006

Terasa lama betul tak menulis...

Memang lama betul tak menulis.. seminggu lebih.. kelam kabut sikit keadaan sekarang ni.. hati tak begitu senang.. fikiran tak berapa tenang.. jiwa tak tenteram.. kenapa agaknya?? Sepanjang minggu aku tak menulis, rasanya banyak cerita sedih yang kita dengar dan tatap.. semua ini menyumbang sedikit sebanyak keresahan di dalam diri aku.. entahlah.. dulu, kalau cerita-cerita sedih ni walaupun sesedih mana sekalipun, tidaklah sampai mempengaruhi akal fikiranku dan tingkahlaku aku seharian.. sekarang ni, mungkin sebab dah senja kot.. ada sedikit keinsafan yang menyebabkan aku berfikir dan terus berfikir.. hidup dan mati itu adalah janji Allah.. setiap hambaNya akan menempuh kematian.. bila dan di mana tu tak tau.. bersedialah untuk menghadapinya.. bersedia? tak cukup lagi bersedia rasanya... Ya Allah, hidupi dan matikanlah aku sebagai hambaMu yang beriman... Amin..

Waiting for a parcel since morning - it should be delivered today.. but still no news.. frust betul.. actually I'm dying to see the outfits I bought for Iman. A pair of cardy and top! she would love it soo much! well, I hope. This evening I am to bake a cake for a friend. All ingredients are ready so, it shouldn't be a problem, unless the kids trying to help!! it would be a biG mess then! It's fun baking if you enjoy it. I do - of course with a little extra effort but its worth! plus a little extra income! hhehhehee.. Alhamdulillah..

Still no news on the parcel.. perhaps tomorrow.. so guys, again take good care of yourselves.. nobody loves you like you do.. Wassalam.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home