Thursday, July 20, 2006

Assalamualaikum semua.. semoga hari ini lebih baik dari semalam..amin..

Seronok jugak ada blog sendiri ni.. boleh jadi tempat melepaskan segala ketidakpuasan hati - setidak-tidaknya lah... tapi apa yang lebih penting ialah tempat di mana aku boleh berkongsi maklumat dan pendapat dengan semua. Yesterday while I was driving home with my daughter Iman (Iman is a student at my office Tadika) and listening to this radio station, the dj was having this sort of lepas geram session with the callers - and busy "kutoking" the artist who is going to marry the Dato'.. siapa lagi kan.. I was like calling the radio station and ask them to stop that so called the "busy body" session! I mean, come on la.. people want to get married, let them be la.. what the hell are you people trying to do? Voice out your disaggreement or trying to stop the marriage from happening? Tolong la.. people is trying to bina masjid, don't la try to confuse them with all your ideas.. kalau bagus tak pe.. this one is trying to put a big question mark on the person herself.. jodoh pertemuan kan ke atas kehendak Allah.. ada hikmah di sebalik apa yang berlaku.. sudah-sudahlah tu.. jangan cuba nak jadi penasihat yang tak bertauliah pulak.. ok.. tukar topic..

Tiba di rumah, aku nampak asap berkepul keluar dari pokok-pokok renek depan rumah aku.. eehh.. apa ni? dah la orang sibuk pasal haze, ada orang buat open burning lak.. depan rumah aku lak tu.. sekali aku tengok, budak-budak perempuan yang menyewa di sebelah rumah tu yang punya kerja.. aku tengok diorang bakar something (could be daun kot) di celah-celah rimbunan pokok renek kat situ.. ada ke patut? what are they trying to do?? budak-budak ni nak kata budak-budak dah boleh jadik mak budak-budak! diorang memang satu spisis yang tak bercampur dengan jiran tetangga.. kalau jumpa orang pun, tarik muka masam, tak nak senyum lansung.. tak tau penyakit apa diorang ni.. aku memang dah naik fed-up dengan diorang.. tapi sabar jer la.. rasa nak slow talk jer dengan diorang ni, tapi nak buat apa! rasanya seperti membuat perkara yang sia-sia!

Syok nya weekend is coming.. nanti aku cuba menulis during weekend.. kalau boleh la.. maklumlah cuti kan.. bebudak tu selalunya membuatkan aku rasa cuti selama 48 jam ni tak mencukupi.. a lot of things to do.. and I promise to bake a cake for them this weekend.. so, that is my committment! Happy holiday everyone.. take care! Take Goood care ok.. Wassalam..

0 Comments:

Post a Comment

<< Home